Mit tegyünk ha a számítógép nem ismeri fel okostelefonunkat?

Számítógép nem ismeri fel a készüléket, MTP hiba

Ha a számítógépünk (pontosabban a Windows) sárga felkiáltójellel (és Code 28 hibaüzenettel) jelzi az eszközkezelőben a felcsatlakoztatott telefont, tabletet, GPS készüléket vagy más egyéb eszközt, tegyük a következőket:

1. Lépjünk be a C:\Windows\INF mappába
2. Keressük meg a "wpdmtp.inf" fájlt (jobb felső keresőablakban gyorsan megtalálható)
3. Ha megtaláltuk, kattintsunk rá jobb egér gombbal, és válasszuk a Telepítés menüpontot
4. Ha ez elkészült, csatlakoztassuk újra a készülékünket (újraindítás nem szükséges, de meg lehet tenni)

Ha ez a négy pont nem segít, kezdjük újra a műveletet úgy, hogy előtte töröljük a készüléket az eszközkezelőből, majd válasszuk le azt a számítógép USB portjáról is.

Okoseszközeink javarészt az MTP (Media Transfer Protocol) módszerével kapcsolódnak a számítógépünkhoz, így nem kell mindhez különböző drivert felpakolni, hanem elegendő a Windows gyárilag beépített MTP illesztőjét alkalmazni. Ez a készülék csatlakozásakor automatikusan telepítésre kerül. Több esetben azonban lehetnek olyan ütközések, melyek következtében az MTP illesztő megsérül és hibaüzenettel megtagadja a telepítést: ekkor jön szóba a fent említett illesztő újratelepítése.

Bővebb információ az MTP protokollról