Tudjunk meg mindent a Foci EB-ről a Samsung segítségével

Samsung felmérés: TV nézési szokások Foci EB

A Samsung Electronics új felmérése szerint:

  • Az európai férfiak közel fele (44,49%) hetente három vagy több alkalommal néz fociközvetítést.
  • Az európaiak 28,53 százalékának a focimeccsek közben az okozza a legnagyobb bosszúságot, amikor nem tudja eldönteni, hogy melyik játékos kicsoda.
  • Az európai felnőttek majdnem fele (48,84%) tervezi TV vásárlását kimondottan az idei fontosabb nyári sportesemények megtekintéséhez.
  • Az európai nők közel 50 százaléka (49,25%) és a férfiak 43 százaléka ért egyet azzal, hogy az elmúlt 15 évben javult a focisták imázsa.

Az egyszerű zselés frizurák indián hajkoronává vagy férfikonttyá alakultak, a játékosok repertoárja a köténytől a rabonáig fejlődött, az ünneplés pedig egyszerű ujjmutogatásból koreografált mutatványokra cserélődött. A játék gyorsabb lett, a cselek nagyobb ügyességet igényelnek, és egyre nagyobb figyelem irányul játékosok stílusára.

A Samsung Electronics által közzétett új kutatás azt vizsgálja, hogy „a játék szépségének” változásai miként hatnak a televízióvásárlásokra; kiderült, hogy minden ötödik európai felnőtt évente átlagosan több mint 468 órányi focit néz. A sportműsorok nézésével töltött idő 28 080 percnek, azaz 62 munkanapnak felel meg.

Ahogyan a játékosok egyre gyorsabbá és technikásabbá válnak, úgy nő az igény a magas képminőség iránt is: az európai felnőttek már közel fele tervezi, hogy új televíziót vásárol, hogy még nagyobb élmény legyen az idei nyári sportesemények megtekintése.

Az európai felnőttek három leggyakoribb gondja az otthoni meccsnézés során: ha nem tudják megkülönböztetni egymástól a játékosokat (28,53%), ha a labda egy világosabb területről árnyékba repül, és nem látszik, hogy hol van (21,47%), illetve, hogy túl kicsi a képernyő (9,8%).

A képminőség javulása nemcsak a tévézési szokásokat befolyásolta, hanem a focistákat is arra ösztönözte, hogy jobban ügyeljenek a megjelenésükre. A megkérdezettek több mint kétharmada (67,78%) gondolja úgy, hogy a focisták fizikai megjelenése javult az elmúlt 15 évben. A megjelenésüket illetően az európai férfiak majdnem harmada (32,23%) elsősorban a focistákat tekinti példaképnek, előrébb sorolva őket a színészeknél, a zenészeknél és a valóságshow-szereplőknél is.

(A kutatást a One Poll végezte (2016. május 19–30. között) 9000 felnőtt bevonásával 10 európai országban (Franciaország, Németország, Olaszország, Lengyelország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svédország, Svájc és Egyesült Királyság)).

Az európai eredmények

- Az európai férfiak több mint fele (56,9%) tervez új TV-t vásárolni az idei fontosabb nyári sportesemények megtekintéséhez.

- Az európai felnőttek csaknem fele (48,84%) tervezi, hogy új televízót vásárol kimondottan az idei fontosabb nyári sportesemények megtekintéséhez.

- Az európai felnőttek 28,53 százaléka állítja, hogy a focimeccsek nézése közben az okozza a legnagyobb bosszúságot, amikor nem tudja eldönteni, hogy melyik játékos kicsoda.

A három legtöbbet említett probléma:

  • Amikor nem lehet pontosan megkülönböztetni a játékosokat (28,53%).
  • Amikor a labda egy világosabb területről az árnyékba repül, és nem látszik, hogy hol van (21,47%).
  • Túl kicsi a képernyő (9,8%).

Az európai férfiak közel fele (44,49%) hetente átlagosan három vagy több alkalommal néz fociközvetítést, a megvizsgált európai országok közül Olaszországban néznek átlagosan a legtöbb meccset.

Azon férfiak aránya, akik az adott piacon hetente legalább háromszor néznek focit:

  • Olaszország (60,31%)
  • Románia (53,8%)
  • Spanyolország (53,8%)
  • Németország (47,25%)
  • Franciaország (45,76%)
  • Lengyelország (38,63%)
  • Portugália (37,78%)
  • Egyesült Királyság (22,6%)
  • Svájc (20,44%)
  • Svédország (17,95%)

Azon felnőttek aránya, akik szerint a focisták megjelenése (például hajviselete és öltözködése) a közvetítéseken és azon kívül is javult az elmúlt 15 évben: 67,78%.

A csúcsfocisták a fő stílusdiktátorok: az európai férfiak csaknem harmada (32,23%) inspirálódik a focisták megjelenéséből a saját stílusa kialakításakor, akik ezzel megelőzik a színészeket (29,70%), a zenészeket (18,26%) és a valóságshow-szereplőket (6,77%) is.